پیام نوروزی
هیات ریسه بنیاد فرهنگی اوسـتا هیات ریسه بنیاد فرهنگی اوسـتا

یارب که ترا همیشه نوروز بود

اقبــال بکام ، بخت پیروز بـــود

 

جمهوری اتریش ـ نوروز 1390 خـورشـیدی

 

هممیهنان گرانقـدر ،

آمدن نوروز ، جشن بهار و شگوفایی زنده گی و آغاز دهه جدید ، دهه امید و آرزو ، دهه آزادی  و رهایی ، پیشرفت و سرفرازی ، همدلی و همبسته گی را مبارک و شاد گفته ،  برایتان نیرو ، شادمانی ، شاد کامی  و جان جوری خواهانیم.

 

نوروز رستاخیز زنده گی در طبعیت ، فصل جوشش و رویش ، شادی و حرکت ، شگفتن و سرسبزی و دوباره زنده شدن یکی از بزرگترین پایه های بنای فرهنگی و اجتماعی  ما را میسازد. فرهنگ پر بار و انسانی ما برایستاده گی ، رستاخیز و  سبز شدن تکیه داشه و پرورانیدن زنده گی و رهایی انسان را بزرگ ترین ارزش دانسته آنهایی را که زنده گی و انسان را می آزارند بزرگترین گناهکاران میداند.

فر را مال کسی دانند که زنده گی را نیآزارند و آنرا بپرورانند.

 

در این فرهنگ آزادی مقدس ترین ارزش اجتماعی و سیاسی است و نو روز بزرگترین نماد آزاده گی ، شکستاندن یخبدان و زدودن رگه های اندوه وبی باوری. در نوروز است که آفتاب درخشنده انجماد و سردی را در هم می کوبد و به زنده گی و زمین گرما و جان تازه میبخشد.جویباران دل سردی را می شگافند و راه را به سوی  رود بزرگتر و خروشنده تر می پیمایند.در پناه این آزاده گی ، شادی و روح سر شار زنده گی است که سختدلانه ترین و خوانخوارانه ترین هجوم های جماعت مرگ زی و عزا پرور به ناکامی و سرکوفت روبرو میشود.

هموطنان !

زمستان می گذرد  وبا آن رژیم سردی ، تباهی و ستم هم خواهد رفت و در میهن  باز نوروز پیروزی و جشن آزادی مردم برپا میشود. چه نیکو که به شوکت خار پایان بخشیم و برای سبزینگی و شگوفایی وطن  به پا خیزیم . حیات فرهنگی ، اجتماعی و ملی مان که پایمال جور و ستم فرومایگان است را جوشش ، حرکت  و جان تازه بخشیم. بازو برهم نهیم و با شکستاندن قفل یاس و بی باوری این راه جان آویز را باهم و در کنار هم طی کنیم .

بیاید همبسته گی ، همدلی ، یاری و خرد را جانشین پراگنده گی ، بی باوری و بیخردی ساخته و آهنگ سبزه بهار و سربلندی انسان را با هم یکجا سردهیم.

 

بــدین شایسته گی جشنی ، بــدین بایسته گی روزی

مَلک را در جهان ، هر روز جشنی باد  و نوروزی

 

نو روز تان مبارک و سرفرازی و نیک نامی نصیب تان باد !

 

از سوی هیات ریسه بنیاد فرهنگی اوستا

 

دکتر غلام محمد ( اسد ) محسن زاده


March 22nd, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها